nie pamiętasz hasła?
temperatura 3 °C
wilgotność 60%
Dziś są imieniny: Teresy, Józefy, Heliodora
×

Uwaga! Nasze strony wykorzystują pliki cookies

Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Używamy ich w celach reklamowych i statystycznych a także po to, by dostosować nasze witryny dla indywidualnych potrzeb naszych czytelników i użytkowników. Plików cookie mogą też używać nasi partnerzy, reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy multimediów. Może zmienić ustawiania dotyczące plików cookies na Twojej przeglądarce. Korzystanie z serwisów bez dokonania zmiany oznacza, że pliki COOKIES będą zapisywane w pamięci twojego komputera lub innego urządzenie, z którego korzystasz do przeglądania witryn internetowych. Więcej informacji na temat cookies znajdziesz w naszej polityce prywatności.

Oszuści nie mają wakacji

dodano: 2022-08-31 09:14:26

Ostrzegamy przed oszustami podającymi się za pracowników banku. Drogą telefoniczną oszust podający się za konsultanta banku uzyskuje dostęp do konta swojej ofiary i zgromadzonych na nim pieniędzy. W ten sposób mieszkanka powiatu opoczyńskiego straciła swoje oszczędności, a na jej konto zaciągnięty został kredyt.

Do opoczyńskich policjantów wpłynęło zgłoszenie 22-latki, która padła ofiarą oszusta podającego się za pracownika banku. 29 sierpnia 2022 roku, na telefon komórkowy zgłaszającej, zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant jednego z banków. Oszust powiadomił 22-latkę, że ktoś zalogował się na jej konto bankowe, zaciągnął na konto zgłaszającej pożyczkę. Tymi informacjami oszust wzbudził w kobiecie poczucie zagrożenia. Przestępca zasugerował, że współpracuje z policją i krok po kroku instruował 22-latkę, co ma robić aby anulować rzekomy kredyt. Oczywiście oszust obiecywał, że wszystkie pieniądze wrócą na konto kobiety. Przez kilkudziesięciomiutową rozmowę, oszust niestety skutecznie zmanipulował 22-latkę. W konsekwencji zgłaszająca straciła nie tylko swoje oszczędności, ale także na jej konto zaciągnięty został kredyt. Dopiero po fakcie 22-latka zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa.

Co istotne tym przypadku przestępca nie prosił o zainstalowanie żadnego oprogramowania. Jedyne co ofiara miała zrobić to podczas rozmowy telefonicznej zalogować się przez aplikację w telefonie do swojego banku oraz przy pomocy podyktowanych przez  oszusta kodów BLIK wpłacić pieniądze na inne, nieznane zgłaszającej konto bankowe.

 


Możliwość komentowania wygasła

dodaj artykuł dodaj fotoreportaż
szukaj w artykułach
zobacz również
^ do góry